Dehydratace a její následky

sklenice vody

Se začátkem léta nepřišlo jen exotické tropické ovoce, ale bohužel i jedna velká hrozba, kterou není radno podceňovat. Problém spojený s dehydratací může být totiž v krajním případě až životu nebezpečný. Denně nejméně 1,5 litru Zapomeňte na proslulou radu spojenou s nutností vypít nejméně půldruhého litru tekutin za den. Kůží a dýcháním denně přijdeme o tři čtvrtiny litru … číst dál

Co jste nevěděli o opalování

opalování

Nádory kůže patří mezi velmi rozšířený typ rakoviny. Časté a dlouhé vystavování kůže přímému záření slunce není pro pokožku zdravé a podporuje vznik nádorového bujení. Z tohoto důvodu byste se měli především v letních měsících chránit prostředky s ochranným filtrem. Ani to však není tak jednoduché, přečtěte si 7 zajímavých faktů o opalování a opalovacích … číst dál

Když se chcete stát veganem

vegan

Kdysi bylo veganství výsadou mírumilovných hippies, dnes ale nabývá obrovské popularity, i díky nejrůznějším celebritám, které tento životní styl propagují. Dát se na cestu za záchranou masově chovaných zvířátek a konzumovat pouze rostlinnou stravu je sice ušlechtilé, ale před takto zásadní změnou byste měli vědět několik důležitých informací: 1. Budete potřebovat uměle doplňovat vitamín B12 Vitamín B12 je v … číst dál

Zlozvyky, které vám berou energii

nedostatek energie

Nedostatek spánku není jediným upírem vaší vitality. I další nepatrné činnosti, které děláte (nebo naopak neděláte) vás mohou vyčerpávat fyzicky i psychicky. Přinášíme několik běžných zlozvyků, jejichž důsledkem je ztráta energie a pocity únavy. 1. Nepijete dostatek vody Správný příjem tekutin je pro tělesnou energii nesmírně důležitý. I nepatrná dehydratace způsobí velký úbytek vitality. Dehydratace snižuje objem krve … číst dál

Co je to kustovnice čínská a na co se používá

kustovnice čínská

Tento zelenolistý keř s oranžovočervenými plody se k nám dováží z Asie, především jižní Číny, ale kustovnici lze efektivně pěstovat i v našich klimatických podmínkách. Číňané jí nazývají Goji. Plody kustovnice mají nezastoupitelnou roli v čínském jídelníčku a medicíně již po staletí. V poslední době jejím prospěšným účinkům začíná věřit stále více vyznavačů zdravého životního stylu v západním … číst dál

Proč máte pomalý metabolismus

metabolismus

Viníte z přibírání váhy váš vrozený pomalý metabolismus? Pravděpodobně je to jen výmluva, prože existuje pouze malé procento lidí, jejichž metabolismus ovlivňuje genetika v takovém rozsahu, který by způsobil rychlý nárůst hmotnosti. Základním a v podstatě jediným vzorcem nabírání váhy je, když energie, kterou přijmete je vyšší než ta, kterou odevzdáte. Podíváme se tedy, jaké existují faktory … číst dál

Jak se donutit běhat

jak běhat

Někdy je těžké nezamáčknout budík, když svým drnčením oznamuje, že nastal čas sesunout se z vyhřáté postele a vyrazit na ranní běh. A co je tím impulsem, který vás vykopne z peřin, donutí nazout běžecké boty a vyběhnout? Přece motivace! Pokud vám trocha té motivace chybí, přečtěte si následující body. Tipy jak se donutit znovu běhat. 1. … číst dál

Výživová pyramida jasně ukáže,jak jíst zdravě

zdravá strava

Lidé často omlouvají své nezdravé stravováním tím, že nemají čas nebo chuť hodiny tvořit precizní jídelníčky a počítat každou kalorii. Proto lékaři a výživový odborníci stále přicházejí s novými způsoby, jak výběr vhodných potravin usnadnit i pohodlným jedincům. Asi nejlepší a nejjednodušší pomůckou pro tvorbu jídelníčku je výživová pyramida, která pomocí velmi intuitivního mechanismu napovídá, jaké potraviny … číst dál

Jak udržet kosti zdravé

zdravé kosti

Síla kostí se začíná zhoršovat zhruba ve třiceti letech. Tyto odborné typy vám pomohou udržet bohaté kostních minerálů tak, jako byste byli zase mladí. Jezte stravu, která je nutričně bohatá a sestává především ze zeleniny, nejlépe čerstvé, případně vařené. Vybírejte kvalitní maso, luštěniny (čočka a fazole), ryby, sardinky v konzervě, mléčné výrobky, ořechy a ovoce. Naopak si moc … číst dál