Přírodní a bio kosmetika nebo chemie

přírodní kosmetika

V poslední době se používání přírodní a bio kosmetiky stalo doslova módním trendem. I ona má ovšem své výhody a nevýhody. Je také důležité vědět jak tuto kosmetiku rozpoznat. Jedním z hlavních plusů jejího používání je to, že dochází k přirozené vyživě pokožky bez chemických preparátů a to díky přírodním surovinám, které jsou ve výrobcích obsaženy. Obsahují velké množství  přírodních vitamínů, antioxidantů a hydratačních látek, všechny suroviny jsou pečlivě vybírány a zpracovány.

Stejně jako biopotraviny musí i přírodní kosmetika splňovat přísné přepisy a podléhá mnohým kontrolám.

Jako každý produkt má i přírodní kosmetika svoje klady a zápory. Její nevýhodou je pomalejší účinnost než u běžné kosmetiky. Zato ale vydrží mnohem déle.Má taky svou specifickou vůni, která nemusí každému vyhovovat. Tato vůně je hlavně způsobena tím, že jsou přidávány pouze přírodní éterické oleje. Do klasické kosmetiky se přidávají syntetické oleje.

Oproti běžným výrobkům se zde můžeme setkat s kratší trvanlivostí, protože neobsahuje žádné konzervanty, které trvanlivost prodlužují.Po použití může někomu připadat pokožka mírně lepivá a také méně pění.

Při používání se i tady mohou objevit prudké alergické reakce pokožky. Ty se objevují hlavně z toho důvodu, že kosmetika obsahuje velkou koncentraci čistě přírodních složek.

Při výběru bychom si měli dát pozor na to zda kupovaný výrobek skutečně nese označení, které dokládá že je to skutečně přírodní výrobek. Důležité je být informován a umět najít značky, které potvrzují nezávadnost a přírodní kvalitu výrobku. Každý by tedy měl znát certifikace na výrobcích a něco o nich vědět. Tyto certifikáty určují kvalitu a nezávadnost zboží. Existují čtyři hlavní organizace. BDIH (německá), ECOCERT (francouzská), SOIL ASSOCIATION (anglická) a CPK (česká).

Na mezinárodní úrovni je nejznámější asociace BDIH Kontrolovaná přírodní kosmetika. Existuje ještě ochranná známka Vegan, kterou uděluje nezisková organizace v Anglii. Na výrobcích najdete logo se zelenou slunečnicí, ta označuje výrobky které jsou zcela bez živočišných produktů.Taková je například kosmetika Lavera, Ecover nebo Almawin.